• ورود / ثبت نام

چگونگی دعوت در بازاریابی شبکه ای (2)

در ادامه مقاله چگونگی دعوت در بازاریابی شبکه ای(1)، حال به بررسی دعوت به صورت غیر مستقیم میپردازیم.

  1. دعوت به صورت غیر مستقیم :

این سبک دعوت، هم برای دعوت به کار فروش و هم برای دعوت به کار بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) کاربرد دارد. این روش را با یک مثال برایتان توضیح می دهیم :

فرضاً بعد از چند ماه یکی از دوستان خود را در یک برنامه کوه پیمایی می بینید، شما می دانید که ایشان پتانسیل و انگیزه کاری بالایی دارد، ولی به دلیل نداشتنسرمایه و نیز دانشجو بودن فعلاً شاغل نیست و از طرفی کمی مشکلات مالی هم در زندگی دارد (مثلاً برای تامین پول دانشگاه) در اینجا و بعد از مدتی احتمالاً بین شما این مبحث که:

” چه خبر به چه کارهایی مشغول هستی ” مطرح می شود، در ایجا مثلاً شما می گویید: “خدا رو شکر، توی یک شرکت خیلی بزرگ مشغول به کار شدم، که به جای اینکه محصولاتش رو به مغازه ها بده برای فروش، تیم بازاریابیش که من هم یکی از مدیرفروش هاشون باشم محصولاتش رو می فروشه واسه همین درصد پورسانتی که میده اندازه سودی هست که یک مغازه دار رو فروش همین محصولات گیرشمیاد بلکه هم کمتر از این گیرش میاد، علاوه بر پورسانت زیادش، زمان کاریم هم دست خودم هست، یعنی بعضی روزها صبح، بعضیروزها ظهر و بعضی روزها هم عصرها میرم سر کار اینجوری هم به درسام می رسم، هم بعد درس کار می کنم و می تونم خرج تحصیلم رودر بیارم، همین دیگه شکر، تو چه خبر چی کارا می کنی؟”

 

مثالی دیگر: بعد از اینکه بحث پیش آمد: با چند تا از دوستام یک کاری رو با یک شرکت پخش بزرگ شروع کردیم، که ازشون به میزان و مبلغ محدود جنس میگیریم ولی با درصد نسبتاً بالا می فروشیم عملاً هم درآمد خوبی داره و هم چون برای خودمون کار می کنیم تایم کاریمون دست خودمونه … تو چه خبر چیکارا می کنی؟

در هر دو مثال مطرح شده، شما فرد یا افراد مقابل را دعوت نکرده اید، صرفاً موضوعی را بیان نموده اید که احتمالاً کنجکاوی و سوالاتی را از سوی ایشان در پی خواهد داشت، که از آنجا به بعد این شما هستید که می توانید حتی با دست پس زده و با پا ایشان را پیش بکشید.

نکته : در این حالت شما باید سعی کنید در صحبت های خود به مواردی اشاره نمایید که می دانید برای فرد مقابلتان اهمیت و جذابیت دارد تا بتوانید کنجکاوی ایشان را برانگیزید.

 

چند نکته ی کلی در رابطه با دعوت افراد لیست شما :

نکته اول: نحوه ی فیکس کردن یک جلسه به این ترتیب می باشد که : ابتدا با حامی خود تماس می گیرید و از ایشان زمان هایی که می توانید جلسه معارفه برگزار کنید را می پرسید، پس از دریافت چند بازه ی زمانی، با افراد لیست خود تماس می گیرید، به نفر اول چند بازه، از بازه های خالی پرزنتورتان را پیشنهاد می دهید، وقتی زمانی را از این فرد دریافت کردید، بلافاصله با حامی خود مجدداً تماس می گیرید و زمان فیکس شده را به ایشان اطلاع می دهید، تا ایشان هماهنگی های لازم را انجام دهند، سپس با نفر دوم خود تماس می گیرید و مجدداً همین روال را طی می کنید (اگر بین زمانی که از پرزنتور خود زمان های خالی شان را می گیرید و زمانی که با فرد دعوت شونده خود هماهنگ می کنید فاصله مثلاً یک یا چند ساعته بود، قبل فیکس کردن نهایی ساعت جلسه، یک بار دیگر با پرزنتور خود هماهنگ شوید …)

نکته دوم: اگر فرد دعوت شونده ی شما، در هنگام زمان دادن، گفت: “تو چند روز آینده مشغله ی کاری زیادی دارم، بعداً خودم باهات تماس می گیرم یک زمانی فیکس می کنیم.” شما نباید مکالمه را در اینجا خاتمه دهید، چون معمولاً در%۹۰ موارد افراد بعداً به دلیل فراموشی یا هر دلیل دیگر تماسی نخواهند گرفت. شما به وی بگویید: “پس من خودم چند

روز دیگه (مثلاً اوایل هفته ی دیگه) باهات تماس می گیرم تا هماهنگ بشیم، خوبه ؟ “

نکته سوم: اگر با فردی زمان معارفه را فیکس کردید ولی برای بیش از یک روز بعد، حتماً شب قبل از جلسه یک بار به وی یادآوری کرده و از وی جواب مثبت جهت همچنان پای برجا بودن جلسه تان را بگیرید.

نکته چهارم: بعضی از افرادی که از لیست شما جدا می شوند، مدت ها از آخرین تماس شما با ایشان می گذرد، بهتر است که در این موارد ابتدا تماسی با ایشان برقرار نمایید (تلفنی و یا حتی حضوری) در راستای ایجاد ارتباطی نزدیکتر و پس از آن ایشان را دعوت نمایید، اصطلاحاً به این کار اعتبارسازی و یا پیش دعوت می گوییم.

نکته پنجم: حتماً پرستیژ شرکت و جلسه معارفه را در هنگام دعوت کردن از فرد حفظ نمایید، و بر روی به موقع آمدن و عدم تاخیر ایشان تاکید نمایید.

نکته ششم: در مجموع این را فراموش نکنید که، شما به دوستتان موقعیتی را معرفی می نمایید، که ایشان اگر آن را درک نمایند، مسیر زندگیشان به سمت زندگی با کیفیتی بهتر و خوشبختی بیشتر تغییر می کند، در نتیجه آمدن او به جلسه، لطفی از سوی ایشان به شما محسوب نمی شود بلکه دعوت کردن شما از ایشان، لطف شما به ایشان محسوب می شود.

مثال : فکر کنید در خانه میهمان دارید و برای میهمانانتان چای می برید پس از مصرف چای میهمان شما از خوردن آن چای لذت می برد و از شما سوال می کند عجب چای خوش عطر و بویی است می شه بگید اسم این چای چیه؟ شما در جواب شروع می کنید به تعریف و تمجید از این چای و حتی از جایی که آن را خریداری کرده اید نیز تعریف می کنید و به میهمانتان سفارش می کنید اگه خواستی برات از این چای میخرم یا آدرس میدم خودت برو بخر. خیلی راحت دوستتان را دعوت به استفاده و خرید از این چای می کنید، چون در ذهن خود صرفاً به خاطر خود دوستتان این توضیحات را داده اید.

حال اگر همان چای را در یک طرح بازاریابی شبکه ای بگذارند اکثر افراد به راحتی نمی توانند آن را به دیگران معرفی کنند، فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد؟

در حالت نخست شما برای رفع نیاز طرف مقابلتان آن چای را با تمام وجود معرفی کردید ولی در حالت دوم چون این احساس نیاز در خود شما بوجود می آید و در درون احساس می کنید من نیاز دارم که این چای را به او بفروشم شما با استرس این کار را انجام می دهید.

کافیست برای دعوت افراد این احساس نیاز را در خود از بین ببرید چرا که:

به واقع ساعت و روزی که شما با فردی از لیست خود تماس می گیرید، یکی از مهم ترین ساعت ها و روزهای زندگی او را رقم زده اید ، و اگر ایشان فرصت موجود در پیشنهاد شما را درک کرده و بر روی آن به شکل جدی کار کند زمانی فرا خواهد رسید که او با تمام وجود از شما سپاسگذار بوده و روز دعوت خود را یکی از تاثیرگذارترین روزهای زندگی خود خواهد دانست .

اگر کسی دعوت شما را رد کرد، درک کنید که خود او فرصت بزرگی را از دست می دهد، نه شما.

در بین تمامی شغلهای پر درآمد دنیا شغل بازاریابی شبکه ای بیشترین تعداد میلیونر را به جهان تحویل داده است (برایان تریسی)

 

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

 

برگرفته از سایت mlmarketing

 

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02144180196

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top