• ورود / ثبت نام

 

چگونگی دعوت در بازاریابی شبکه ای (1)

توجه !! در اینجا، ما قصد نداریم برای دعوت از افراد لیست شما، تکنیک هایی ارائه کنیم که لزوماً تمامی افراد و افکار را پوشش دهد، چرا که دعوت کردن شما از اطرافیانتان، بستگی دارد به رابطه شما با ایشان، شخصیت و شرایط زمانی و مکانی ای که هر دو در آن قرار دارید، که هیچ یک از این موارد در انسانهای مختلف یکسان نیست. از این رو پیشنهاد می کنیم، در هنگام دعوت سعی کنید خودتان در مورد هر نفر انتخاب نمایید که از چه جملات و روشی برای دعوت استفاده نمایید.

 

برای این کار نیازی نیست که در هنگام دعوت تبدیل به آدمی دیگر شوید، صرفاً خودتان باشید و از جمله بندی های همیشگی خود استفاده کنید.

ولی در جهت افزایش سطح کیفی و همچنین منظم تر شدن موارد خطور کننده به ذهنتان، نکاتی مهم و همچنین دو روش کلی را به شما بیان می کنیم :

نکته مهم : مهمترین اصل در هنگام دعوت شما از عزیزانتان به شنیدن فرصت شغلی بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ)، ایمان و اطمینان قلبی، رفتاری وگفتاری شما به این امر می باشد، شما می خواهید زندگی آن فرد را با معرفی یکی از بهترین و کاملترین شغل های دنیا به او، تغییر دهید. ایمان شما افزایش نمی یابد مگر با مطالعه، شرکت مداوم در جلسات تیم و افزایش دید و سطح اطلاعاتیتان. اگر هنوز باور ندارید که این تجارت زندگی شما و اطرافیان شما را تغییر می دهد، حتماً مجدداً جزوات و موارد نت برداری کرده تان از جلسات آموزشی و هفتگی را با تفکر و بررسی دقیقتر مطالعه نمایید، از حامیان خود سوال کنید (حتی از لیدرهای بالای سازمان سوال نمایید) تا با منطق و دلایل کامل به این نتیجه برسید که امروز فرصتی به شما روی آورده که به واسطه آن زندگی شما طی یک تا دو سال آینده تغییر خواهد کرد و شما نیز می توانید این فرصت را به عزیزانتان بدهید …

 

**آنچه در دل و ایمان شما اثر گذاشته است ، هرجا بازگو کنید، اثر خواهد گذاشت.**

 

 

اما در مجموع ما دو روش کلی را برای دعوت پیشنهاد می کنیم:

  1. دعوت به صورت مستقیم:

افراد دعوت شونده در این روش خود به سه دسته تقسیم م یگردند :

_ دسته اولافرادی که مستقیماً دعوت به شنیدن امکانات شرکتی می شوند، که دارای سیستم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) می باشد.

شما دو گروه را می توانید به این روش دعوت نمایید: گروه اول کسانی هستند که در لیست A قرار گرفته اند و نیز با بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) آشنا بوده و دیدگاه مثبتی بر روی آن دارند. گروه دوم افرادی هستند که در لیست A قرار گرفته اند از طرفی شما با ایشان رابطه خیلی خیلی نزدیک و صمیمی دارید، چرا که اگر به آنها از وجود سیستم بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) در این شرکت حرفی نزنید و ایشان خود بعداً متوجه شوند ممکن است از شما دلگیر شوند که چرا با آنها راحت نبودید و از طرفی دیگر به دلیل اعتبار بسیار بالای شما بر روی ایشان، حتی اگر وی با این صنعت به دلیل اطلاعات نادرستش مخالف باشد، به خاطر شما هم که شده در جلسه معارفه شرکت حضور پیدا می کند.

نکته : به طور کلی اگر فرد مدعو، قبل از حضور در جلسه معارفه اطلاع داشته باشد که شرکت شما علاوه بر امکان بازاریابی مستقیم، امکان بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را نیز دارد، کار برای پرزنتور شما راحتتر می شود ، در این راستا این موضوع را به خاطر داشته باشید، در صورتی شما می توانید افراد با صمیمیت کمتر را مستقیماً به شنیدن کار بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دعوت نمایید، که در رابطه با مطالب زیر اشراف و قدرت انتقال داشته باشید :

 

– تفاوت و ارزش یک شغل اهرمی، نسبت به مشاغل ساعتی و موانعی که بر سر راه اکثریت ما قرار دارد که عملاً نمی توانیم شغل اهرمی داشته باشیم.

– تفاوت شرکت های سالم و ناسالم.

– %۱۰۰ بدون ریسک مالی بودن شغل بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ).

– پاره وقت بودن این شغل و اینکه زمان کاری فرد در اختیار خود ایشان می باشد.

– چندصد هزار نفری که در حال فعالیت دربازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) هستند…

– آدرس سایتی که لیست شرکت های دارای مجوز در آن موجود می باشد. ( www.networkmarketing.mimt.gov.ir )

– همراه داشتن قسمت هایی از برنامه های تلویزیونی و یا مقالات علمی که در مورد بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) صحبت شده…

پس حتماً به خوبی بر روی مطالب فوق قبل از دعوت کردن افراد مد نظر، مرور و تمرین نمایید (با کمک حامی خود)

نکته: این موضوع را فراموش نکنید که موارد بالا صرفاً در راستای ایجاد این احساس در فرد مدعو است که ارزش دارد ۴۵ دقیقه از زمان خود را به شنیدن کار شما اختصاص دهد، همین، هدف این نیست که شما فرد را به طور کامل معارفه نمایید و قانع نمایید که شروع به فعالیت کند، هدف صرفاً کنجکاو کردن ایشان و احیاناً بازکردن نسبی گارد وی برای شنیدن در مورد کار شما می باشد.

دو نکته کاربردی برای افرادی که در مقابل شنیدن صحبت های شما یا پرزنتور شما مقاومت(اینرسی) نشان می دهند:

نکته ۱: در مواردی که فرد مقابل شما در گذشته در یک یا چند شرکت شبه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) فعالیت کرده بود و هم اکنون آنها را کنار گذاشته بود، می توانید از این متد استفاده نمایید که به ایشان بگویید: “می تونم بپرسم که چه چیزی باعث شد از اون کار دست بکشی؟ ” آن فرد هر پاسخی دهد بی شک به یک یا چند مشکل موجود در شرکت های ناسالم شبکه ای اشاره خواهد کرد (مثلاً غیر قانونی بودن، ارزنده نبودن محصول، در نتیجه سختی بسیار زیاد کار، ریسک موجود در بازگشت پول پرداختی اولیه افراد و در نتیجه امکان ضرر کردن ایشان، تیمی که غیر علمی و صرفاً با جبر با ایشان برخورد می کردند و غیره )

سپس می توانید مثلاً به وی بگویید:”به نظرت اگر اون شرکت این مشکل یا مشکلات رو نداشت، تو هنوز توش کار می کردی؟ به نظرت اگر اون موانع نبود کار نتیجه داری بود؟ اگر اون مسائل نبود پول زیادی می شد ازش به دست آورد؟؟ “. سعی کنید در ذهن فرد این موضوع را روشن نمایید که بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) واقعی، اگر جایی در کشور ما دیده شود بی شک می تواند برای او و بقیه بسیار رشد ایجاد نماید. سپس به وی بگویید که اکنون چنین فرصتی به واسطه قانونمند شدن این صنعت در کشور ایران نیز ایجاد شده (سپس با جمله بندی های دلخواه خودتان فرد را دعوت نمایید …)

 

نکته ۲ : بعضی مواقع فردی که از سوی شما مورد دعوت به کار قرار می گیرد حتی بدون اینکه در مورد صنعت، شرکت و محصولات شما اطلاعاتی داشته باشد، به شما پاسخ منفی می دهد! در اینگونه موارد می توانید متنی را به وی بیان کنید تا منجر به این شود که کمی منطقی تر بر روی دعوت شما فکر کند، به عنوان مثال بگویید: “من به تو حق می دهم که اینطور فکر کنی، ولی یک سوال از تو دارم، اگر، فقط اگر ، فرض کنیم این کار ۱۰۰ % قانونی باشه و در اون این امکان وجود داشته باشه که زندگی تو متحول بشه، خوب هست یا بد؟ (در اینجا سعی کنید فرد را به این دعوت نمایید که صرفاً این موضوع را تصور نماید، نه اینکه لزوماً به دعوت واقعی شما جواب مثبتی بخواهد بدهد …)

خوب، حالا یک چیزی رو می خواهم به تو بگم: تو هنوز نمیدونی این شرکت چطوری کار می کنه ولی من، هم روی تمامی مدارکش تحقیق کردم، هم اونهارو دیدم و هم محصولاتش رو دیدم و هم افرادی که یک مدت اونجا کار می کنند و درآمد خوبی دارنرو دیدم، با این حال فرض می کنیم که به احتمال ۹۰ % حق با تویی باشه که الان بدون اشراف بر موضوع داری نظر میدی، و فقط ۱۰ % حق با من باشه که تحقیق کردم ! به نظر تو اگر، فقط اگر اون ۱۰ % من درست باشه و واقعاً این پیشنهادی باشه که بتونه تاثیر مثبت زیادی تو آینده ات ایجاد کنه، آیا ارزش این رو نداره که ۴۰ دقیقه اون رو بشنوی؟! در نهایت قراره چه اتفاقی بیفته؟! ، قراره دو حالت پیش بیاد: یا ۹۰ % حدس تو درست از آب در میاد، و این پیشنهاد خوبی نیست، که در این صورت فقط ۴۰ دقیقه وقتت رو کنار رفیقت بودی، با یک چیزی آشنا شدی که دولت شدیداً داره تلاش می کنه که او نرو توسعه و رشد بده، و بعدشم دیگه قرار نیست حتی یک تماس از سمت من در رابطه با اون داشته باشی، یا اینکه به این نتیجه می رسی که انگار یک خبرهای جالبی اونجا هست و یه جورایی ۱۰ % حرف من درسته، که حالا اون موقع می تونی با اطلاعات درست روش فکر کنی و هر تصمیمی که دوست داشته باشی رو بگیری …) انتخاب جمله بندی های شما به خود شما، فرد مقابلتون و ذهنیت های ایشان بستگی دارد …)

 

دسته دومافرادی که مستقیماً دعوت به شنیدن یک بیزینس، جهت همکاری با شما می شوند (در اینجا می توانید زمینه کاری خود را فروش و بازاریابی برای محصولات یک شرکت بزرگ بیان کنید).شما دو گروه را می توانید به این روش دعوت می نمایید:

گروه اول افرادی هستند که در لیست  افراد شما به آنها B داده شده.

گروه دوم افرادی هستند که B گرفته اند ولی شما ترجیح داده اید که ابتدا ایشان را به عنوان شنیدن یک کار دعوت کنید و در جلسه معارفه پرزنتور شما فرصت تشکیل شبکه را برای ایشان باز نماید.

دسته سومایشان افرادی هستند که ما مستقیماً به آنها خرید از محصولاتمان را پیشنهاد می کنیم. این افراد در لیست شما B, C و A گرفته اند. توجه : بعضی اوقات به صلاح دید خودتان و حامیتان، می توانید حتی برای افرادی که A و B هم گرفته اند از این طریق باب آشنایی با شرکت خود را بگشایید. احتمالاً ایشان بعد از خرید و مصرف محصولات شما، در مورد شرکتتان کنجکاو خواهند شد و یا حتی خود تبلیغ کننده این محصولات خواهند شد، در آن زمان به راحتی می توانید به آنها پیشنهاد فروش و یا حتی تشکیل تیم فروش را نیز بدهید. 

این مقاله ادامه دارد و شما می توانید "دعوت به صورت غیر مستقیم" را در چگونگی دعوت در بازاریابی شبکه ای (2) مطالعه بفرمایید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

 

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02144180196

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top