• ورود / ثبت نام

مارك بابچ پس از مشاهده بازارها و فروشگاه هاي مختلف در بسیاري از کشورهاي دنیا، یادداشتهایی نوشته است که می گوید، کدام فروشندگان در فروش خود موفق تر بوده اند. او در سفرهایش و مشاهده فروشندگان مختلف یک نکته را به روشنی دریافته است: در حالی که کالاها، مخاطبان، قیمت ها متفاوت بوده است، اما اصول بازاریابی در آنها تفاوتی نمی کرده است

از محصول خود یک قهرمان بسازید

مشتریان برندها را خرید نمی کنند بلکه انها محصولات را می خرند؛ بسیاري از محصولات شما در فروشگاهی چند قدم آن طرف تر هم وجود دارد؛ بنابراین قانون اول هر بازاري آن است که نشان دهید شما چه چیزي دارید و چرا از محصولات سایرین بهتر است. شما باید نشان دهید که محصولات شما از نظر تنوع، کیفیت و قیمت با فروشگاههاي دیگر متفاوت است.  

به مشتریان اجازه تعامل با محصول را بدهید

خریداران دوست دارند، محصول را لمس کنند، آن را از نزدیک ببینند، بو کنند و بعد بخرند. اجازه دهید تا آنجا که ممکن است به محصول نزدیک شوند و آن را تست کنند، تا تصوري از محصولی که می خواهند بخرند داشته باشند و با اطمینان بیشتري خرید کنند

با مشتري صمیمی شوید

مارك می گوید؛ در استانبول فرش فروشی را دیدم، که یک فنجان چاي با مشتري می نوشید و مذاکرات پیرامون خرید و مشخصات فرش در حین نوشیدن صورت می گرفت و به این ترتیب فروشنده ضمن ایجاد فضاي دوستانه، شانس بیشتري براي فروش محصول دارد

آنها را با کارخانه و فرآیند تولید محصول بیشتر آشنا کنید.

یک قدم به عقب تر بروید و مشتري را از فرآیند تولید محصول مطلع سازید، در بسیاري از کشورهاي دنیا دیده ام که شرکتها مشتریان را از داخل کارخانه و خط تولید عبور می دهند تا به فروشگاه برسند. البته این روش براي تمام محصولات توصیه نمی شود اما اگر محصول شما پوشاك، صنایع دستی و یا صنایع غذایی باشد، احتمالاً آشنا کردن مشتریان با مراحل تولید، موثر خواهد بود

خوب بودن محصول را اثبات کنید

به گفتن جمله این محصول فوق العاده است، اکتفا نکنید ! سعی کنید به روش و شیوه اي کیفیت آن را براي مشتري اثبات کنید یک نمایش درست کنید حتماً شما هم نحوه ي سرو غذا را در رستوران دیده اید ! جایی که آشپز با میز مخصوص در کنار شما همراه با نمایشی زیبا از طرز تهیه ي غذا، آن را به شما تحویل می دهد ! این کار اشتهاي شما را تحریک می کند و از غذا خوردن بیشتر لذت می برید. این کار می تواند در فروش محصولات دیگر هم به گونه اي موثر باشد. مثلاً در فروش پوشاك، محصولات صنایع غذایی و ... هر کدام می توانند نمایش خاص خود را داشته باشند

تا آنجا که ممکن است محصولات را سفارشی کنید

تا جایی که می توانید دقیقاً همان چیزي را به مشتري بدهید که او می خواهد؛ هر چند انجام این کار به صورت سودآور کار مشکلی است، اما هر چه بیشتر در این جهت حرکت کنید، فروش شما بیشتر خواهد شد

به مشتریان وفادار خود خدمات بیشتري بدهید

ارتباط با مشتري ! هیچ گاه آن را فراموش نکنید. ارتباط با مشتري رمز موفقیت بسیاري از فروشندگان بوده است، و براي شما هم می تواند باشد ! بابچ دو رستوران کباب ترکی(دونر) در ترکیه را دیده است که هر دو غذاي یکسان داشتند، چیدمان یکسان، اندازه ي یکسان و قیمت برابر اما یکی پر از مشتري و دیگري خالی ! و با کمی دقت علت آن را ارتباط خوب با مشتري یافته است !

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

021-44180194 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top