• ورود / ثبت نام

طراحی پلن بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ یکی از ارکان مهم موفقیت در بازاریابی شبکه ای برای شرکت هایی که می خواهند در این تجارت بمانند و حتی اگر جدید آماده اند خیلی خوب مورد استقبال قرار بگیرند و رشد کنند پلن درآمد زایی است .

قدرتمند ترین دلیلی که هر کسی را به انجام فعالیت بازاریابی شبکه ای ترغیب می کند پلن درآمد زایی یک شرکت در کنار محصول است.

  یکی از جنجالی ترین طرح های پورسانت دهی در بازاریابی شبکه ای طرح باینری است. اکثرا شرکت های هرمی و غیر سالم از این پلن برای نفوذ سریعتر بین مخاطبان استفاده می کنند. طرفداران این طرح با بیان اینکه با دو دست می شود رشد کرد و توضیح آن راحت و آسان است و همچنین مشارکت و همکاری گروهی در این طرح به علت اینکه پرداخت براساس حجم فروش گروهی می باشد بیشتر شده است. بیشترین کاربرد این پلن، برای شرکت هایی با محصولات غیر مصرفی مانند اشیای لوکس، صنایع دستی ، چرم ، ساعت و . . . می باشد که قابلیت تجدید در خرید را در دوره زمانی کوتاه مدت ندارند است. از معایب این طرح میتوان به شرط تعادل و سقف درآمدی اشاره کرد که می تواند میزان رشد درآمدی را به شدت محدودیت بخشد

در حال حاضر پلن های داخل ایران از این پلن های اصلی در کنار استخر پاداش ، حجمی و در نهایت جوایز نقدی استفاده می کنند. این در حالیست که الگوریتم های طراحی پلن بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ مدرنی ایجاد شده است که می تواند قدرت پلن درامد زایی یک شرکت را با توجه به میزان درصد خروجی اعلامی شرکت چندین برابر کند برخی از کارشناسان یکی از ویژگی های این طرح را همکاری گروهی شکل گرفته در آن معرفی کرده اند که براساس آن افراد برای گسترش لایه های زیرینشان به سطوح زیر مجموعه خود در عضوگیری کمک می نمایند و ویژگی دیگر را رشد سریع طرح و درآمدزایی بالای آن معرفی کرده اند اما این ویژگی های مطرح شده در واقع نقطه ضعف طرح محسوب می گردد؛ زیرا تلاش برای توسعه سریع طرح و دست یابی به درآمد بالا، بازاریابان را از رسالت اصلی حرفه که خرده فروشی محصولات است دور می نماید، مهمترین رکن درآمد زایی یک شرکت عضوگیری نیست بلکه فروش محصول است. حتی در برخی موارد دیده شده است که بابت معرفی افراد به طرح، پورسانت پرداخت می شود. همین امر فعالیت طرح را مشابه طرح های هرمی جلوه داده است. مهمترین نقطه ضعف طرح باینری، اصل تعادل است. همان طور که اشاره کردیم در طرح باینری دریافت کمیسیون منوط به ایجاد تعادل در حجم فروش های انجام شده در دو بازوی فرد است. اگر یکی از بازوها کند حرکت کند یا اصلاً حرکت نکند ولی آن بازوی دیگر رشد سریعی داشته باشد و در اصطلاح به بازوی فراری تبدیل شود، کمیسیون پرداخت نخواهد شد. جف یکی از کارشناسان نتورک مارکتینگ می گوید:(اصل تعادل، چه بخواهیم قبول کنیم و چه نه، نتیجه اش این می شود که در برخی جاها در ازای کار سخت مزدی دریافت نمی کنید.)

 با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top