• ورود / ثبت نام

در بازاریابی شبکه ای روش ارائه محصول و فروش شما یکی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. کارشناسان در جهت بهبود روند فروش روش هایی را ارائه کرده اند که در این مقاله به آن می پردازیم. یکی از کارشناسان اصلی ترین بخش فروش را برقراری ارتباط با مشتری دانسته و 5 مرحله را برای این ارتباط توصیه کرده است.

1- ارائه اطلاعات: در مرحله اول در مورد محصولاتی که عرضه می­ کنید اطلاعاتی را ارائه می دهید  .

2- جمع آوری: اطلاعات مرتبط و مناسب در مورد نیازها و علایق مشتری گردآوری کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید، مناسب و باکیفیت باشد.

3- دادن اطلاعات و جمع آوری اطلاعات: در این مرحله دیالوگی دوطرفه برقرار می شود. هدف از این مرحله آگاه کردن مشتریان از ویژگی های محصول و خدماتی است که معرفی می کنیم .

4- ثبت تعهد: در این مرحله مشتریان اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار می دهند تا شما بدانید چه محصولات و خدماتی مورد نیاز آن هاست و اولین ثبت سفارش مشتری اتفاق می افتد. این مرحله می تواند به صورت تلفنی و یا آنلاین صورت گیرد. اصلی ترین مرحله کار این  مرحله  است. اگر مشتریان تمایلی برای خرید از شما ندارند، نباید آن ها را تحت فشار قرار دهید.

5- خداحافظی: همیشه پایان یک مکالمه باید بسیار مؤدبانه و حرفه ای باشد. خواه افراد تمایل به همکاری با شما را داشته باشند، خواه نداشته باشند. پایان مناسب یک مکالمه نشان می دهد، شما به دنبال خدمت به مشتریان هستید و خرید از شما به نفع آنان خواهد بود

نکات مهم دیگر در جهت افزایش فروش و تکمیل روش های بالا :

- اطلاعات فردی از مشتریانتان به دست آورید: برای اینکه بتوانید از نیازهای مشتریان آگاه شوید، لازم است برخی از اطلاعات فردی  از آنان داشته باشید، اطلاعاتی مانند: وضعیت تأهل، تعداد فرزندان، تاریخ تولد، تاریخ ازدواج، علایق خاص آن و تفریحاتی که به آن ها علاقه مند هستند.

- محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را به درستی بشناسید: لازم است که با دسته بندی محصولات و کارکرد آن ها به خوبی آشنا باشید و ترجیحاً محصولاتی را جهت عرضه انتخاب کنید که آشنایی کامل به ویژگی هایش داشته باشید.

- خودتان از محصولات استفاده کنید: سعی کنید حتماً خودتان استفاده کننده از محصول باشد. البته به خودتان فشار نیاورید که همه محصولات را استفاده کنید؛ چرا که شما دارای محدودیت بودجه ای هستید و نمی توانید هر نوع محصولی را تهیه و عرضه کنید، اما محصولاتی را که با توجه به بودجه تان قادر به عرضه آن ها هستید را از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار دهید.

- رابطه برد – برد با مشتریانتان ایجاد کنید: رابطه ای که با مشتری برقرار می کنید یک رابطه دوطرفه است. محصولی را در اختیار او بگذارید که مورد نیاز او بوده و با توجه به بودجه مصرفی اش است. اگر این اقدام را انجام دهید، رضایت مشتری را به دست خواهید آورد. این رضایت در نهایت منجر به کسب درآمد ورضایت شما خواهد شد. مشتریان شما تنها کسانی هستند که به موفقیت طرح خرده فروشی شما کمک خواهند کرد، پس برنامه ریزی فروش تان را متناسب با نیاز آن ها بریزید. شما یک تأمین کننده هستید.

- برنامه فروش تان را با دیدگاه مشتریان تنظیم کنید: شما یک بازاریاب هستید باید یاد بگیرید در هر دوره ای برخی از محصولات مصرف بیشتری دارند و همچنین طول عمر محصولات متفاوت است.

این اصل به دو نکته اشاره دارد: 1-انعطاف پذیری در محصولاتی که عرضه می کنید، 2- سفارشی کردن محصولات با توجه به نیاز مشتری.

با رعایت نکات ذکر شده در بالا علاوه بر ایجاد فروش ثابت سالیانه از طریق مشتریان ثابت تان می توانید به درآمد دلخواهتان نیز دست پیدا کنید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02144180194

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top