• ورود / ثبت نام

توانایی برقرار ارتباط برای هر فرد در دنیا امروز موضوعی مهم است که درواقع بخش جدایی ناپذیری از زندگی هر شخصی است. تاثیر اولین ارتباط طولانی و به یاد ماندنی خواهد بود.

اگر با دقت به موضوع ارتباط توجه کنیم متوجه خواهیم شد که نحوه برقراری ارتباط، لحن بیان و منش رفتاری ما باعث درک یا عدم درک طرف مقابل از مفهوم کلام ما می شود. برای اکثر افراد پیش آمده که راجب موضوعی توضیح می دهند و برای خودشان بسیار واضح است اما فرد مقابل متوجه حرف آن ها نمی شود. اگر این اتفاق بارها برای شما بیفتد وقت آن رسیده که نحوه برقراری ارتباط تان را بررسی کنید.

علاوه بر زندگی شخصی برقراری ارتباط در تجارت شما هم نکته بسیار مهمی است و تاثیر زیادی در روند کسب و کار شما دارد. توانایی افراد در برقراری ارتباط موثر یعنی برقراری و حفظ ارتباط در داخل و خارج از سازمان. ارتباط موثر جلوی ایجاد سوتفاهم، فرسودگی و گسستگی روابط را می گیرد. تغییر نگرشی که در اولین دیدار در ذهن طرف مقابل شکل می گیرد کار بسیار سختی است. پس یک شروع خوب می تواند راه مطئنی برای ایجاد یک ارتباط خوب باشد. بنابراین برقراری اولین ارتباط را می توان مهم ترین برخورد در کل روند ایجاد یک رابطه دانست.

دراین مقاله چند نکته ساده اما کلیدی را مطرح می کنیم.

ظاهری آراسته و مناسب داشته باشید. زمانی که برای بار اول شخصی را ملاقات می کنیم قبل از هر صحبت و شناختی، ظاهر شخص اولین چیزی است که تا حدودی ما را با سلایق و شخصیت وی آشنا می کند. منظور از ظاهر آراسته پوشیدن لباس های گران قیمت و زیورآلات نیست بلکه منظور شیک پوش بودن و مرتب بودن است.شما باید متناسب با مکانی که با آن دعوت شده اید باید لباسی مناسب بپوشید.

خوش بو بودن سبب ایجاد یک حس خوب در مخاطب شما می شود. شما باید ظاهری آراسته داشته باشید نه ظاهری که سبب جلب توجه شود. پس از مدل های عجیب و غریب استفاده نکنید. در اولین ارتباط ساده و مرتب باشید.

در اولین ملاقات اینکه شما سلام کنید یا صحبت راجع به سوژه ملاقاتتان را شروع کنید، می تواند نشان دهنده اعتماد به نفس و تسلط شما بر روی موضوع باشد. این موضوعی است که به جلب اعتماد طرف مقابل کمک می کند.

شما باید شاداب باشید و به خودتان هم مسلط باشید. اولین ارتباط مانند یک معرفی نامه از شما در ذهن افراد باقی می ماند و تاثیر بسیاری خواهد داشت. نیاز نیست که استرس داشته باشید یا تلاش بسیاری برای راضی کردن فرد داشته باشید . برخلاف باور عموم، بخش بزرگی از برداشت افراد نسبت به کسب و کار شما، در همان چند دقیقه اول رقم می خورد. پس شما باید بر اهداف خود متمرکز باشید. شما باید بدانید که در آن لحظه شما معرف کل تجارتتان هستید پس تاجرانه و حرفه ای عمل کنید.

رفتار صحیح شما سبب نفوذ کلامتان در مخاطب خواهد شد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02144180194

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top