• ورود / ثبت نام

در حال حاضر نتورک مارکتینگ یکی از موضوعاتی است که در بسیاری از جمع های دوستانه راجب آن صحبت می شود که یا افرادی عضو نتورک هستند و یا افرادی که عضو شرکت های بازاریابی شبکه ای نیستند درحال کسب اطلاعات راجب آن هستند. در این مقاله ما تصمیم داریم راجب دوره های مختلف بازاریابی شبکه ای از ابتدای ورد آن به ایران تا بحال صحبت کنیم.

نتورک مارکتینگ در ایران دارای 3 دوره می باشد که هر دوره را توضیح می دهیم.

دوره اول از سال 79 تا 86

این دوره هم زمان بود با ورود شرکت گلدکوئست، وست ویژن و تعدادی دیگر از شرکت های غیرقانونی. روند کار این شرکت ها به این صورت بود که از یک شرکت ساختگی شروع می شد و از افزاد خواسته می شد با خرید یک پلن وارد شرکت شوند و با آوردن دو نفر در دو دست چپ و راست پورسانت بگیرند و این کار را برای زیرمجموعه هایشان ادامه دهند. مردم هم که شناختی از نتورک نداشتند با صرف هزینه وارد می شدند و بعد از مدتی که سرکرده اصلی غیبش میزد متوجه می شدند که سرشان کلاه رفته است.

این اتفاق برای بسیاری از افرادی که این دسیسه برایشان تازگی داشت، افتاد و افراد زیادی اموالشان را از دست دادند.

در دسیسه هرمی هیچ کالایی وجود نداشت هیچ خریدی صورت نمی گرفت و هیچ اصول و آموزشی هم نبود. صرفا برقراری تعادل و گرفتن پورسانت که خیلی از افراد را وسوسه می کرد تا وارد هرم شوند. این نوع دسیسه چندین دهه قبل در آمریکا و اروپا رواج پیدا کرده بود که بعد از مدتی در این کشورها از آن ممانعت به عمل آمد و برای همیشه غیرقانونی اعلام شد.اما کشورهای در حال توسعه چون ایران که مردمش اطلاعی از این دسیسه نداشتند محل مناسبی برای راه اندازی این دسیسه بود.

سیستم های هرمی چون آبی گل لود برای همیشه چهره بازاریابی شبکه ای را در ایران تیره و تار کردند. بلاخره  سطح نارضایتی و شکایت مردم از این سیستم افزایش پیدا  کرد و برخی دفاتر در استان ها توسط پلیس شناسایی و منحل شدند و سایت آن ها توسط پلیس فیلتر شد. در سال 86 پرونده بسیاری از نتورک ها در ایران برای همیشه بسته شد و به فراموشی سپرده شد و موج اول این صنعت در این سال به پایان رسید.

دوره دوم از سال 87 تا 89

یک سال بعد مجددا نتورکرهای شکست خورده دوباره فعالیت خود را آغاز کردند. چند شرکت خارجی وارد کار شدند و برخی شرکت های داخلی نیز کار خود را شروع کردند. پلن های آنان کمی تغیر کرده بود و در بعضی  از آن ها گفته می شد که شما در واقع در این شرکت با مبلغی سرمایه گذاری می کنید و با ورود اعضای بیشتر پورسانت دریافت می کنید ولی سیستم آموزشی و درآمدزایی همانند گذشته بود و تغیری نکرده بود. در آن سال ها کتاب ها و مقالات زیادی چاپ شد تا بتواند همه سوء تفاهم ها و تیرگی ها را برای همه افراد روشن کند. اما این موج هم مدت زیادی دوام نیاورد و حاصل آن چیزی نبود جز عده ای مال باخته که قصد شکایت داشتند.

دوره سوم از سال 90 تاکنون

اما از سال 90 تاکنون اوضاع نتورک بسیار تغیر کرد. دولت توانست قوانینی را برای نتورک مارکتینگ به ثبت برساند. یکی از قوانین مهم حذف شده، حذف سیستم باینری است. دیگر نیازی نبود افراد در زیر مجموعه هایشان تعادل برقرار نمایند تا پورسانت بگیرند. در این دوره پورسانت به خاطر ورودی در مجموعه دریافت نمی شد و بخشی از پورسانت مربوط به فروش محصول در مجموعه ها می شد.

یکی از مزایای بازاریابی شبکه ای این است که واسطه ها حذف می شوند و با خرید اجباری کاملا مخالفت شده است. دولت نیز تاکید زیادی بر تولید و فروش محصولات ایرانی داشته و آن را به عنوان یک قانون در شرکت ها تصویب کرده است. لازم به ذکر است که با رشد روزافزون و قانونمند نتورک های ایرانی دیگر اثری از نتورک های خارجی وجود ندارد و این برای صنعت ام ال ام کشور از مزایای بالای برخوردار است.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

02144180194

02142035161 

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top