عطاکو | روش فروش در نتورک مارکتینگ(2)

روش فروش در نتورک مارکتینگ(2)

بعد از اینکه اهمیت فروش شخصی به صورت مداوم را بررسی کردیم باید ببینیم بازار هدف شما چه کسانی هستند.

بازار هدف افراد شامل سه دسته می شود.دسته اول را افرادی مثل والدین،خواهر و برادرو بستگان نزدیک(عمو،عمه،دایی،خاله) تشکیل می دهند که قطعا اصلی ترین افراد در لیست مشتریان شما هستند.به افراد این دسته بازار داغ می گویند.

دسته دوم افرادی هستند که شما آن ها را می شناسید که شامل دوستان و اقوام شما می شوند.این افراد در اولویت بعدی شما برای فروش می باشند که در دسته بازار گرم قرار می گیرند.

دسته سوم که بازار سرد نام دارد هم افرادی هستند که شما با آن ها آشنایی ندارید.این افراد 2 ویژگی دارند ویژگی مثبت و منفی! قسمت منفی آن این است که آن ها شما را نمیشناسند و نمیتوانند بطور کامل برحرف های شما اعتماد کنند و قسمت مثبت آن این است که تعداد این افراد و مکان هایی که این افراد در آن جا حضور دارند،بسیار زیاد است.شما از طریق ایجاد غرفه در خیریه ها،بازارچه ها،ایستگاه های مترو ،باشگاه ها و بسیاری روش های دیگر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و محصولات خود را به آن ها توضیح دهید.

حال با شناخت بازار هدف،شما می توانید به کمک حامیان خود اسم تعدادی از افرادی که در این دسته ها قرار دارند و محصولات شما می تواند بر آن ها مفید باشد را،یادداشت کنید و توضیحات مورد نیاز و ضروری را به آن ها بدهید.

در رابطه با بازار سرد این نکته را مورد توجه داشته باشید، که بسیاری از افرادی که در بازار سرد شما قرار دارند، خود در لیست بازار گرم بازار داغ یا گرم شما قرار می گیرند ! . به عنوان مثال یکی از دوستان نسبتاً دور شما که در بازار گرم شما قرار دارد، در شرکتی مشغول به کار هستند، که آن همه روزه به دلیل تعداد بالای کارمندانی که دارند، مصرف زیادی از محصولات شما دارند.

بهترین مدل بازارهای سرد برای شما اینگونه موارد می باشند، در واقع شما به واسطه یکی از آشنایانتان، به مدیریت اصلی و یا مامور خرید آن شرکت متصل می شوید، و می توانید سفارش های زیادی را از ایشان دریافت نمایید

شش اقدام اساسی برای فروش :

1-با تمام محصولات خود بطور کامل آشنا شوید و از تجربه های هم تیمی های خود استفاده کنید.

2-خودمان مصرف کننده محصولات باشیم.(داشتن عرق نسبت به محصولاتمان و تجربه استفاده از آن ها می تواند حس خوب و تاثیرگذاری روی مشتری ایجاد کند.)

3-داشتن لیست مشتریان احتمالی (این موضوع شامل افرادی که دربازار داغ،گرم و سرد شما هستند،می شود.نتیجه این کار هدف گذاری دقیق و جدیتان بر روی فروش ماهیانه تان می باشد.)

4-هدف گذاری روی میزان فروش

  •  (یکی از مهم ترین اقدامات در بازاریابی، تعیین اهداف قابل اندازه گیری و مناسب است (که بر مبنای لیست مشتریان احتمالی باید به صورت دقیق، خرد، واقع بینانه و مکتوب باشد)، این لیست اهداف منجر به تلاش بیشتر شما، سنجش کمیت و کیفیت عملکرد شما می گردد) 

5-ایجاد سرمایه در گردش برای خودتان

 (این مورد صرفاً یک پیشنهاد است: بعد از اینکه خودتان به شکل دقیق لیست مشتریان احتمالی تان را بررسی نمودید ( به صورت واقع بینانه و غیر خوش بینانه ) به مبلغی دست پیدا می کنید که پیشبینی فروش شما در یک ماه آینده خواهد بود، در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم که در ماه اول در حدود ۵۰ % رقم پیشبینی خود را به عنوان سرمایه در گردش خود ثبت سفارش نمایید، چرا که شاید به دلیل اینکه شما ماه اول کاریتان را پشت سر می گذارید، تحلیل خیلی دقیقی از مشتریان خود و میزان فروش احتمالی تان در طول یک ماه آینده نداشته باشید)

 

نکتهصرفاً ۴ نیاز و دلیل می تواند برای یک بازاریاب سبک های وجود داشته باشد که محصولی را ثبت سفارش نماید:

اولمصرف شخصی خودتان (که هم نیازهای شخصی شما را پاسخگو خواهد بود و هم منجر به ایجاد احساس و باور نسبت به محصولاتی که می خواهید آنها را بفروشید خواهد شد.)

دوم : مصرف و نیاز خانواده (علاوه بر محصولات ویژه و تخصصی، بسیاری از محصولات ما در سبد خرید هفتگی و یا ماهانه همه خانواده ما قرار دارند)

سوم : نمونه محصولاتی جهت ارائه دادن و تست کردن مشتریان ( که این امر به افزایش حجم و سرعت فروش شما کمک می کند)

چهارم : محصولاتی که به میزان سرمایه در گردشتان، برای فروش به بازار داغ، گرم و سرد خریداری می نمایید، که میزان آن نهایتاً به میزان تحلیل و پیشبینیخودتان( بدون اجبار تیمی که حامی شما هستند) برای فروش در یک ماه آینده می باشد.

6-اختصاص زمان فروش(شما حداقل به مدت 7 ساعت در هفته،باید به این کار اختصاص دهید تا بتوانید فروش خوب داشته باشید و به مرور فروشنده ای حرفه ای شوید.

 

یکی از بزرگان فروش می گوید: نهایت زمان بی کاری برای امثال من ۵ دقیقه می باشد، چرا که همه بیزینس های جهان افرادی که فروشنده ماهری باشند را می خواهند .

 

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

برگرفته از سایت mlmarketing

 

فعالیت شرکت بازاريابی "عطا تجارت گستر کارنو" بصورت یک شخص حقوقی مستقل ، دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای مطابق آئین نامه موضوع مواد (2) ، (12) و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی می باشد و این شرکت هیچگونه وابستگی به ارگانها و نهادهای دولتی ، غیر دولتی و امنیتی ندارد.

          

دفتر مرکزی: کیلومتر 15جاده مخصوص کرج - خیابان 53 - نبش خیابان دوم پلاک 23

   09121328322     

   +98 2144180167  

 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به عطاکو می‌باشد.

لطفا چند لحظه صبر کنید

پیام

پیام

پیام

پیام

Top